Vi har två olika lådor med fast pris.
Standard-boxen kostar 699 kr/mån och Maxi-boxen kostar 999 kr/mån.

Leverans priserna är rörliga och beror på sträckan mellan lagret och leverans adress. För att se ett relevant pris för dig.
Det kan vi absolut göra. Vi lyssnar på dina behov och du betalar enligt vår prislista för arbetstid och körning. Specificera gärna dina önskemål i din bokning så att vi kan ge dig en så korrekt prisuppgift som möjligt.
Det finns ingen minimum magasineringstid men vi måste minst ta betalt för en månad oavsett hur länge du väljer att magasinera.
Vi har självklart ingen övre gräns för hur lång tid våra kunder kan magasinera hos oss.
Om man beställer 2 boxar får man 100 kr/månad, vid 3 boxar får man 200 kr/ månad.

Är du medlem i HSB Malmö får du 15% rabatt på magasinering.
SmartBox Maxi rymmer ca 10 m3 (B 1.8 m x L 2.4 m x H 2.4 m)
SmartBox Standard rymmer ca 7 m3 (B 1.5 m x L 2.4 m x H 2 m)
Bild av Maxi-boxBild av Standard-box


En Smartbox Standard rymmer i regel en etta.
En Smartbox Maxi rymmer i regel en normal tvårummare.
Det går bra att beställa flera boxar och då får man rabatt.
Behöver ni hjälp med det tunga fysiska arbetet står vi gärna till tjänst. Vi kan även lösa bärhjälp, packhjälp, monteringshjälp. Observera att taxan startar från att killarna lämnar vårt lager tills att de kommer tillbaka.
Smartboxarna levereras på släpvagn en trappa för att underlätta lastningen.
Genomsnittlig packningstid brukar vara cirka 2-3 timmar. Behöver ni längre tid på er löser vi detta.
Du FÅR INTE magasinera:
- Livsmedel
- Rengöringsmedel
- Vätskor
- Gift
- Explosiva och/eller lättantändliga ämnen
- Frätande ämnen
- Levande djur och/eller växter
- Föremål som olagliga eller oersättligt

Sådana föremål innefattar, men är inte begränsade till följande:
Aerosolburkar, skjutvapen, ammunition, bensin, diesel, oljor, mat (inklusive mat som förvaras i glasburkar eller konserver), insektsmedel, blekmedel, diskmedel, tändstickor, tändare, färg, gasflaskor.

Om du har några frågor om förbjudna föremål, vänligen kontakta oss på 010-330 02 20 för mer information.
Som kund behöver du säkerställa att det finns parkering i så nära anslutning till din ytterdörr som möjligt. Det är extra viktigt när du beställer bärhjälp, desto längre ifrån din dörr vi måste parkera desto mer tid tar det, vilket slutligen innebär en högre kostnad för dig.

Som kund är du ansvarig för boxens placering och parkering under den tid du fyller den. När du meddelar att vi kan hämta boxen så övergår den i vårt ansvar. Om du bor i stadsmiljö kan det vara smart att reservera eller på något sätt säkerställa att det finns parkering åt oss. En SmartBox tar upp ca 1,5 normal parkeringsruta.
Mycket bra, vid leverans och under transport är din Smartbox täckt av ett vattentätt överdrag som håller Smartboxen, och dina tillhörigheter, torra och skyddade.
Om du beställt bärhjälp ser vi helst att vi sköter hela flytten, framförallt för att kunna garantera din och dina tillhörigheters säkerhet.

Om något av dina föremål väger mer än 15 kg är du tvungen att boka minst 2 man.
Vi rekommenderar att du kontaktar ditt eget försäkringsbolag för att säkerställa att du har fullgott skydd för magasinering av lösöre utanför bostaden. Om det inte ingår magasinering med ditt försäkringsbolag erbjuder IF försäkringar. Vi kan inte erbjuda försäkring av dina lagrade tillhörigheter då vi i många fall inte vet vad som finns i din Smartbox. Under magasineringstiden täcker vi dock skador som är direkt orsakade av oss.
Våra lokaler är larmade av Securitas, uppvärmda och ständigt kameraövervakade. Våra Smartboxar specialbyggda för att klara långtidsförvaring och kan låsas med hänglås.
När inlastningen är klar, låses den med ett hänglås. Saknar ni hänglås så tillhandahåller vi ett för 60 kr och det är endast ni som har tillgång till nyckeln.
Behöver ni åtkomst till er SmartBox för att plocka ut något av ert gods måste ni kontakta oss i förväg och boka tid, vi är inte alltid på plats i lagret.
 Märker vi att ni utnyttjar detta för att upprepade gånger få träffa vår trevliga personal så kan det tillslut tillkomma en kostnad.
Du kan inte lasta en box full med böcker, sten, stål, järn etc men om du planerar att fylla boxen med guld eller diamanter vill vi gärna att du meddelar det i förväg så löser vi det utan problem.
Det går att lösa, vi levererar gärna en eller flera Smartboxar till olika platser.
Oavsett om det gäller flytt eller magasinering betalar du för leverans, arbetskraft och första månadshyran till chauffören på plats, du kan betala med Swisch eller kort. Skall ett företag stå för kalaset kan vi även ta betalt via faktura, uppge detta vid bokningstillfället. Vid magasinering debiteras du löpande per månad i förskott. Fakturan skickas till din epost adress.
Vid tillgänglighet kan vi definitivt utföra arbeten på obekväma arbetstider men då höjs priserna med 50% på lördagar och vardagskvällar efter klockan 17.00. På söndagar är det 100% påslag. Detta gäller alla kostnader förutom själva magasineringen. I vår bokningsmotor kommer du se priset för den aktuella dagen/tiden du valt.
För återleverans av din box vill vi minst ha besked 7 dagar innan efterfrågat datum. Följ länken för att boka din återleverans.

Om du väljer att själv tömma din box på vårt lager så går det också bra, då räcker det med att du meddelar oss 5 dagar innan för säkerställa att vi är på plats, annars blir det jobbigt.
Ja, du kommer att se din leveranskostnad så fort du skriver in ditt postnummer, eller fler postnummer om du skall flytta mellan olika adresser.
Det kan du absolut, men det tillkommer en utcheckningsavgift på 199 kr. Du behöver också kontakta oss för att boka en tid minst 5 dagar före tömning.
Våra Smartboxar är byggda för att hålla, de är solida och säkra. De är byggda av träkomposit som är hållbart och stabilt. Användandet av träkomposit medför att Smartboxen kan andas och på så sätt minimineras risk för mögel eller rost vilket är vanligt vid förvaring i stålcontainrar eller andra förslutna utrymmen.
Vi har flera lagerlokaler i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Mekanikervägen 4, 146 33 Tullinge.
Ringögatan 33, 417 07 Göteborg.
Kosterögatan 15, 211 24 Malmö.
Du säger upp ditt avtal och bokar återleverans genom att klicka på länken.
När du har mottagit din orderbekräftelse anses ditt förråd och upphämtning vara bokad. Du har därefter möjlighet att avboka eller ändra i din bokning fram till 48 timmar innan din upphämtning eller utkörning kostnadsfritt. Därefter tar vi ut en avgift på minst två timmars arbetstid för att respektera lagerpersonalens tid, vår planering och vår uppkörningskostnad.
Då går det bra att maila oss på info@smartboxes.se eller ringa 010-330 02 20.

Följ oss på

SmartBox är ett svenskt bolag
SmartBox är ett svenskt bolag

Besök vår samarbetspartner:

Vi accepterar Visa, MasterCard och Swish