Du bokar en SmartBox genom att skrika SmartBox högt 2 ggr.
Om inte det funkade kan du klicka HÄR. Du kan också ringa 010-330 02 20.
Våra priser baseras på var du bor samt vilken mängd utrymme du behöver, klicka HÄR för att se ett relevant pris för dig.
Att kunden skall känna sig trygg med att överlåta förvaringen till oss är en av våra främsta prioriteringar. Därför har våra lokaler, som både är låsta, larmade och uppvärmda, ständig kameraövervakning. Dessutom bevakas de av Securitas dygnet runt, sju dagar i veckan. Våra Smartboxar (specialbyggda för att klara långtidsförvaring och placerade i uppvärmda lokaler) är alltid låsta, och endast du som kund har tillgång till nyckeln.
SmartBox Maxi rymmer ca 12 m3 och har måtten: B 1.8 m x L 2.4 m x H 2.4 m.

SmartBox Standard rymmer ca 8 m3 och har måtten: B 1.5 m x L 2.4 m x H 2 m.

En Smartbox Standard rymmer i regel en etta.
En Smartbox Maxi rymmer i regel en normal tvårummare.
Absolut, vi är vansinnigt duktiga på Tetris. Behöver ni hjälp med det tunga fysiska arbetet står vi gärna till tjänst. Vi kan lösa bärhjälp, packhjälp, monteringshjälp. Observera att taxan startar från att killarna lämnar vårt lager tills att de kommer tillbaka.
Antingen kan du sälja lite av de prylarna du aldrig använder eller så kan du skänka bort dom men vi ser helst att du bokar mer än en SmartBox, vilket går alldeles utmärkt. Man vet aldrig när man behöver det man behöver. Ganska bra också att flera SmartBoxar medför en rabatt.
Om du är en duktig Tetrisspelare kommer det gå galant. Golvet är endast ca. 40 cm från marken när Smartboxen står i släpvagnen och varje Smartbox är specialdesignad för att underlätta inlastning. Med varje Smartbox medföljer en trappa för att ytterligare underlätta lastningen.
Genomsnittlig packningstid brukar vara cirka 2-3 timmar. Behöver ni längre tid på er löser vi detta.
Som kund behöver du säkerställa att det finns parkering i så nära anslutning till din ytterdörr som möjligt. Det är extra viktigt när du beställer bärhjälp, desto längre ifrån din dörr vi måste parkera desto mer tid tar det, vilket slutligen innebär en högre kostnad för dig.

Som kund är du ansvarig för boxens placering och parkering under den tid du fyller den. När du meddelar att vi kan hämta boxen så övergår den i vårt ansvar. Om du bor i stadsmiljö kan det vara smart att reservera eller på något sätt säkerställa att det finns parkering åt oss. En SmartBox tar upp ca 1,5 normal parkeringsruta.
Om du beställt bärhjälp ser vi helst att vi sköter hela flytten, framförallt för att kunna garantera din och dina tillhörigheters säkerhet. Många kockar dåliga soppa som man brukar säga.

Om något av dina föremål väger mer än 15 kg är du tvungen att boka minst 2 man.
Mekanikervägen 4, 146 33 Tullinge.
Ringögatan 33, 417 07 Göteborg.
Kosterögatan 15, 211 24 Malmö.
Våra Smartboxar är byggda för att hålla, de är solida och säkra. De är byggda av högkvalitativ träkomposit som är erkänt hållbart och stabilt. Användandet av träkomposit medför att Smartboxen kan andas och på så sätt minimineras risk för mögel eller rost vilket är vanligt vid förvaring i stålcontainrar eller andra förslutna utrymmen.
Mycket bra, vid leverans och under transport är din Smartbox täckt av ett vattentätt överdrag som håller Smartboxen, och dina tillhörigheter, torra och skyddade.
När inlastningen är klar, låses den med ett hänglås.
Saknar ni hänglås så tillhandahåller vi ett för 60 kr och det är endast ni som har tillgång till nyckeln.
Det går att lösa, vi levererar gärna en eller flera Smartboxar till olika platser.
Ni är alltid välkomna att besöka oss oavsett om ni har någonting magasinerat hos oss eller inte. Har ni inget magasinerat hos oss kan det dock tillkomma en besöksavgift om ni inte berättar en rolig historia vid ankomst. Behöver ni åtkomst till er SmartBox för att plocka ut något av ert gods måste ni kontakta oss i förväg och boka tid, vi är inte alltid på plats i lagret.
Märker vi att ni utnyttjar detta för att upprepade gånger få träffa vår trevliga personal så kan det tillslut tillkomma en kostnad.
Det finns ingen minimum magasineringstid men vi måste minst ta betalt för en månad oavsett hur länge du väljer att magasinera.
Vi har självklart ingen övre gräns för hur lång tid våra kunder kan magasinera hos oss.
Oavsett om det gäller flytt eller magasinering betalar du för leverans, arbetskraft och första månadshyran till chauffören på plats, du kan betala med Swisch eller kort. Skall ett företag stå för kalaset kan vi även ta betalt via faktura, uppge detta vid bokningstillfället. Vid magasinering debiteras du löpande per månad i förskott. Fakturan skickas till din epost adress.
Vi rekommenderar att du kontaktar ditt eget försäkringsbolag för att säkerställa att du har fullgott skydd för magasinering av lösöre utanför bostaden. Vi kan inte erbjuda försäkring av dina lagrade tillhörigheter då vi i många fall inte vet vad som finns i din Smartbox. Under magasineringstiden täcker vi dock skador som är direkt orsakade av oss upp till 100 000 kr. Dvs skulle vi köra över en box med en truck och allt blir smulor så tar vi vårt ansvar.
Du FÅR INTE magasinera något i din Smartbox som är:
Flytande
Explosivt
Giftigt
Farligt
Frätande
Olagligt eller oersättligt
Levande

Sådana föremål innefattar men är inte begränsade till följande:
Aerosolburkar
Rengöringskemikalier
Skjutvapen och – eller ammunition
Bränslen / oljor
Mat (inklusive mat som förvaras i glasburkar)
Insekticider
Flytande blekmedel
Levande djur
Levande växter
Tändstickor / ljus / tändare
Färger / lacker
Thinner
Propan

Om du har några frågor om förbjudna föremål, vänligen kontakta oss på 010-330 02 20 för mer information.
Det kan vi absolut göra. Vi lyssnar på dina behov och du betalar enligt vår prislista för arbetstid och körning. Specificera gärna dina önskemål I din bokning så att vi kan ge dig en så korrekt prisuppgift som möjligt..
Ja, du kommer att se din leveranskostnad så fort du skriver in ditt postnummer, eller fler postnummer om du skall flytta mellan olika adresser.
Om vi får lördagsgodis så ja.

Vid tillgänglighet kan vi definitivt utföra arbeten på obekväma arbetstider men då höjs priserna med 50% på lördagar och vardagskvällar efter klockan 17.00. På söndagar är det 100% påslag. Detta gäller alla kostnader förutom själva magasineringen. I vår bokningsmotor kommer du se priset för den aktuella dagen/tiden du valt.
Ja, det finns det. Om du planerar att magasinera hos oss mer än 2 år kan du slå oss en signal på 010-330 02 20 så kan vi ta fram ett erbjudande anpassat efter dina behov
För återleverans av din box vill vi minst ha besked 7 dagar innan efterfrågat datum. Du kan boka din återleverans HÄR.

Om du väljer att själv tömma din box på vårt lager så går det också bra, då räcker det med att du meddelar oss 3-5 dagar innan för säkerställa att vi är på plats, annars blir det jobbigt.
Det kan du absolut, men det tillkommer en utcheckningsavgift på 199 kr. Du behöver också kontakta oss för att boka en tid minst 5 dagar före tömning.
När du har mottagit din orderbekräftelse anses ditt förråd och upphämtning vara bokad. Du har därefter möjlighet att avboka eller ändra i din bokning fram till 48 timmar innan din upphämtning eller utkörning kostnadsfritt. Därefter tar vi ut en avgift på minst två timmars arbetstid för att respektera lagerpersonalens tid, vår planering och vår uppkörningskostnad.
Du kan inte lasta en box full med böcker, sten, stål, järn etc men om du planerar att fylla boxen med guld eller diamanter vill vi gärna att du meddelar det i förväg så löser vi det utan problem.
Du säger upp ditt avtal och bokar återleverans genom att klicka HÄR.
Då går det bra att maila oss på info@smartboxes.se eller ringa 010-330 02 20.

Följ oss på

SmartBox är ett svenskt bolag
SmartBox är ett svenskt bolag

Vi stödjer

Besök vår samarbetspartner:

Vi accepterar Visa, MasterCard och Swish